NIEUWEGEIN – Stuiterende kinderen vol snoep, luid gezongen liedjes onderweg en blije gezichten bij de finish: de avondvierdaagse in Nieuwegein was ook dit jaar weer één groot feest.
Aan het wandelevenement deden ongeveer drieduizend deelnemers mee. Wandelaars konden kiezen uit verschillende afstanden, waardoor de avondvierdaagse toegankelijk bleef voor jong en oud. Van jonge kinderen die voor het eerst meeliepen tot ervaren wandelaars die vooral kwamen voor de gezelligheid. Veel kinderen vonden het heel leuk om te lopen, al vonden sommigen het lang duren: ”Vijf kilometer voelde als duizend kilometer.”
De finish was bij het ROC Horeca en Toerisme. Studenten van de school hielpen ook mee met de organisatie van het evenement. Rond 20.00 uur was het al flink druk rondom de locatie en werd het lastig om nog een parkeerplek te vinden. Een uur later kwamen de eerste kinderen feestelijk binnenlopen. Met bloemen, snoep en luid applaus werden de wandelaars onthaald door ouders, vrienden en familieleden langs de route.
Ook in Houten staat de Avondvierdaagse weer voor de deur. Daar gaan de wandelaars vanaf 2 juni van start.
Foto: Olle Feitz














