▷ Buurtbewoners blij met heropening parkeergarage: ‘Grandioos’

NIEUWEGEIN – Volgende week is het precies twee jaar geleden dat de parkeergarage van het St. Antonius Ziekenhuis instortte. Sinds vandaag rijden auto’s weer in en uit. Buurtbewoners zijn blij dat er daarmee een einde komt aan de parkeerdrukte in hun wijk.

Op de bovenste verdieping maken schilders de laatste parkeervakken af. Vanaf de 8e verdieping kun je de naastgelegen wijk Doorslag goed zien liggen. Hoewel het St. Antonius een alternatief bood door een pendelbus te faciliteren tussen City Plaza en het ziekenhuis, parkeerden veel bezoekers hun auto alsnog bij bewoners voor de deur.

Zo ziet de heropende parkeergarage eruit:

In een poging daar iets tegen te doen verhoogde de gemeente de parkeertarieven. Daarmee werd het duurder om in Doorslag te parkeren dan in parkeergarage City Plaza. Voor de ene buurtbewoner die we spreken viel de overlast mee, de ander had er veel last van. “Ik had nooit moeite een plek te vinden”, zegt de een. Iemand anders moest wel regelmatig de eigen auto een paar straten verderop parkeren. Buurtbewoner Henk ziet wel eens ongelukken gebeuren.

“Deze week nog: we zagen dat iemand tegen een andere auto aanreed en vervolgens wegreed. Twee mensen aan de overkant hebben het gefotografeerd. Toen hebben we gewacht tot die mensen terugkwamen uit het ziekenhuis en het kenteken doorgegeven. Maar het is buitengewoon vervelend.”

Groot onderhoud
“Oh, is hij weer open?”, vraagt een man die zijn auto parkeert in de wijk. “Dan ga ik hem daar zetten.” Er stapt een man met een rollator uit met zijn zoon die ook niet lijken te weten dat parkeren naast het ziekenhuis weer kan. In de parkeergarage zelf staan op iedere verdieping weer auto’s. Het ziekenhuis laat weten dat de garage voor de opening volledig opnieuw is geïnspecteerd voor de veiligheid. Groot onderhoud is eerder uitgevoerd om latere overlast te voorkomen.

Foto: Dirk Hooijer

Heb jij nieuws uit de regio of een tip? Mail ons op redactie@omroeplekstroom.nl.

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Meer nieuws

Actuele video

YouTube player

Rondom Lekstroom

Live op de radio

Podcast

Werken bij de omroep?

Meest gelezen deze week

Vertrokken raadsleden: ‘Opstappen doe je niet zomaar’

LOPIK – De twee raadsleden die Hart voor Lopik verlieten, deden dat pas na een lang proces. Ze voelden zich niet gehoord en onprettig. Dat zegt Françoise Verhoef, fractieleider van VVD-Lopik. “Uiteindelijk vroegen ze mij om een open gesprek, waar ze wilden vertellen waar ze mee zaten. Dat leidde tot

Lees verder »

ik heb een

TIP voor de redactie

Nieuws voortaan ook via onze app?

DOWNLOAD ONZE APP

Wil je als eerste op de hoogte zijn van het nieuws in je regio, download dan onze nieuwsapp.
 Naast het laatste nieuws ook veel andere nuttige zaken.
Luister naar onze radio, bekijk onze video’s en nog veel meer.

Stuur een bericht aan de radiostudio

Ik heb en vraag of verzoek

Ja, ik wil vrijwilliger worden bij omroep Lekstroom

Stuur mij een intake formulier

video
play-sharp-fill