Ben van de dierenambulance krijgt Het Compliment, hij nam zelfs kittens in huis

IJSSELSTEIN – Burgemeester Ester Westeijn heeft Het Compliment uitgereikt aan Ben van Maurik. Hij kreeg de erkenning van de gemeente IJsselstein voor zijn werkzaamheden als coördinator voor de dierenambulance. 

Zijn gezin zat in het complot, zodat Van Maurik op 19 mei volstrekt overdonderd werd door het bezoek van de hoogwaardigheidsbekleders bij hem thuis. Met het glaskunstwerkje en bijbehorende oorkonde spreekt de gemeente IJsselstein waardering uit aan een bewoner of organisatie voor een bijzondere verdienste of prestaties voor IJsselstein.

Kittens in huis
Bestuurders en collega’s roemen zijn inzet; Van Maurik werkte ruim tien jaar met hart en ziel voor de dierenambulance. Hij bouwde onder meer het netwerk van partners op, zoals dierenartsen. Als het nodig was, pakte hij zelf een dienst op die hij niet in kon vullen. Ook tijdens feestdagen en in het weekend stond hij klaar, want een goede bezetting stond bij hem voorop. Tegelijkertijd leerde Ben kinderen en jongeren over dierenwelzijn door presentaties op scholen te geven.

Dat hij persoonlijk zeer betrokken was, bleek ook wel uit het feit dat hij soms zelf kittens in huis nam, als ze te kwetsbaar waren om naar het asiel te gaan. Het diertje werd persoonlijk gevoerd met de fles en verzorgd, totdat het weer op eigen pootjes kon staan.

Voor de eigenaren
Ook voor de eigenaren had Van Maurik aandacht. “Als de verdrietige eigenaar van een overleden poes bij hem aanklopte, stond hij altijd klaar”, zegt zijn dochter. Hij vertelde op welke manieren ze afscheid konden nemen en stond ook enige tijd na het overlijden nog klaar om vragen te beantwoorden.

Het kunstwerk Het Compliment is gebaseerd op de natuur en werd ontworpen door Angenelle Thijssen.

Kijk ook ons artikel en video over de dierenambulance. 

Foto’s: Kees Komduur

Heb jij nieuws uit de regio of een tip? Mail ons op redactie@omroeplekstroom.nl.

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Meer nieuws

Actuele video

YouTube player

Rondom Lekstroom

Live op de radio

Podcast

Werken bij de omroep?

Meest gelezen deze week

Vertrokken raadsleden: ‘Opstappen doe je niet zomaar’

LOPIK – De twee raadsleden die Hart voor Lopik verlieten, deden dat pas na een lang proces. Ze voelden zich niet gehoord en onprettig. Dat zegt Françoise Verhoef, fractieleider van VVD-Lopik. “Uiteindelijk vroegen ze mij om een open gesprek, waar ze wilden vertellen waar ze mee zaten. Dat leidde tot

Lees verder »

ik heb een

TIP voor de redactie

Nieuws voortaan ook via onze app?

DOWNLOAD ONZE APP

Wil je als eerste op de hoogte zijn van het nieuws in je regio, download dan onze nieuwsapp.
 Naast het laatste nieuws ook veel andere nuttige zaken.
Luister naar onze radio, bekijk onze video’s en nog veel meer.

Stuur een bericht aan de radiostudio

Ik heb en vraag of verzoek

Ja, ik wil vrijwilliger worden bij omroep Lekstroom

Stuur mij een intake formulier

video
play-sharp-fill