NIEUWEGEIN – Hij maakte in zijn oudejaarsconference van 2024 een grap over de ingestorte parkeergarage naast het St. Antonius Ziekenhuis. Reden voor burgemeester Marijke van Beukering om Pieter Derks een mailtje te sturen. Ze wilde zijn beeld van Nieuwegein toch wel graag bijstellen. Voorafgaand aan zijn show in DE KOM deze week ontmoetten ze elkaar.
“Kijk, hier staan we! Midden in het groen! Ook dát is Nieuwegein!”, schrijft Derks op zijn Facebookpagina. Verhuisplannen heeft hij niet, maar: “ik heb in elk geval wel één van de grote pluspunten van Nieuwegein leren kennen: een betrokken burgemeester.”
Van Beukering was niet te beroerd om Derks van wat extra input voor zijn show te voorzien. “Ik heb dankzij de burgemeester een hele stapel grappen over IJsselstein!”
Burgemeester van IJsselstein, Ester Weststeijn, liet het niet na daar dan weer op in te haken. “Grappen over IJsselstein, hoe dan? Kom dan ook hier maar langs… we hebben een mooi theater ook… 😉”
Mijlpaal
Het toeval wilde dat het de tweehonderdste keer was dat Derks zijn voorstelling ‘Ja, leuk’ speelde. DE KOM noemt het bijzonder dat dat juist bij hen plaatsvond. “Wat een prachtige mijlpaal!”, schrijven ze. Ook Van Beukering feliciteert hem online. “Bedankt dat je op de uitnodiging bent ingegaan en voor de fijne kennismaking. Leuk dat jullie interesse toonden in Nieuwegein en je een inkijkje gaf in het vak van caberetier.”
Op 28 mei staat de cabaretier in het Fulcotheater in IJsselstein met zijn voorstelling.
Foto: Annemieke van der Togt














