Busproblemen in Utrecht door storing; dit ervaarde de redactie

LEKSTROOM REGIO – Heel Utrecht heeft er last van: de storingen bij de nieuwe vervoerder van de provincie, Transdev. Bussen hebben flinke vertraging of komen zelfs helemaal niet opdagen. Onze redacteuren Fienne Gozens en Lotte Slootjes komen dagelijks met de bus naar de redactie en ook zij ondervonden hinder van de problemen.

Fienne
De bushalte is recht voor mijn deur. Heel handig, want ik heb geen auto en maak dus enorm veel gebruik van het openbaar vervoer. Toch stond ik vanochtend wel heel lang te wachten op mijn bus, die normaal zo trouw elke tien minuten vertrekt. Bus na bus na bus viel uit en ik deed er drie kwartier over om naar het Centraal Station in Utrecht te komen en nog eens veertig minuten om van het station naar Houten te reizen. Een reis die normaal een half uur duurt.

Maar ook gisteren was het de hele dag raak. Ik kwam met de grootst mogelijke moeite van het Science Park (opleiding) naar station Overvecht en er vielen drie bussen uit voordat ik vanaf Utrecht Centraal de bus terug naar huis kon pakken.

Transdev heeft een storing in Zeist, waar veel bussen worden gestald en opgeladen. Daardoor lijkt het hele Utrechtse OV ontregeld.

Ik was niet de enige bij wie het humeur daaronder leed. Hoe langer het duurde, hoe meer mensen ik geïrriteerd op hun telefoon zag kijken om de tussenstand van de vertragingen te checken, of anderen te bellen om te laten weten dat ze later zouden komen.

Ik neem morgen in ieder geval maar een to-go-noodpakketje mee, want vervoersbedrijf Transdev meldt dat de storingen en daarmee de vertragingen nog wel een paar dagen gaan duren.

Lotte
De bushalte zit vijf minuten van mijn huis vandaan. Elke dag heb ik wel te maken met het openbaar vervoer. Maandag kon ik door alle problemen, vertragingen en uitval niet bij mijn op stage-adres komen. De reis vanuit huis naar Papendorp-Zuid ging prima, maar toen ik daar aankwam, kwam mijn bus steeds niet opdagen. Na twee uur wachten mocht ik terug naar huis en kon ik vanuit huis werken. Ik dacht eerst dat dit kwam doordat op zondag de vakantieregeling was ingegaan en bussen daardoor andere tijden zouden rijden, maar de oorzaak bleek dus te liggen bij de storingen van Transdev. 

Op dinsdag had ik er amper last van. De bus kwam iets later dan aangegeven, maar ik kon gelukkig wel bij de redactie komen.

foto: Ter Illustratie

Heb jij nieuws uit de regio of een tip? Mail ons op redactie@omroeplekstroom.nl.

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Meer nieuws

Actuele video

YouTube player

Rondom Lekstroom

Live op de radio

Podcast

Werken bij de omroep?

Meest gelezen deze week

Vertrokken raadsleden: ‘Opstappen doe je niet zomaar’

LOPIK – De twee raadsleden die Hart voor Lopik verlieten, deden dat pas na een lang proces. Ze voelden zich niet gehoord en onprettig. Dat zegt Françoise Verhoef, fractieleider van VVD-Lopik. “Uiteindelijk vroegen ze mij om een open gesprek, waar ze wilden vertellen waar ze mee zaten. Dat leidde tot

Lees verder »

ik heb een

TIP voor de redactie

Nieuws voortaan ook via onze app?

DOWNLOAD ONZE APP

Wil je als eerste op de hoogte zijn van het nieuws in je regio, download dan onze nieuwsapp.
 Naast het laatste nieuws ook veel andere nuttige zaken.
Luister naar onze radio, bekijk onze video’s en nog veel meer.

Stuur een bericht aan de radiostudio

Ik heb en vraag of verzoek

Ja, ik wil vrijwilliger worden bij omroep Lekstroom

Stuur mij een intake formulier

video
play-sharp-fill