’T GOY – Kort na 07.00 uur vertrok een groep van 26 deelnemers voor de dauwtrapwandeling van het jaar, traditiegetrouw op Hemelvaartsdagochtend. En dat bleek opnieuw een succes. “Geen regen, wandelaars uit ’t Goy, Houten en IJsselstein, en vooral gezellig.”
“Deze traditie houden we er gewoon in”, zegt organisator Tiny. Het was de tweede keer dat de wandeling in ’t Goy werd georganiseerd, en een derde editie lijkt nu al vast te staan. “Er zijn nieuwe Goyse inwoners, en ook voor hen is dit een mooie manier om kennis te maken met anderen.”

De route
De wandeling voerde langs het Amsterdam-Rijnkanaal, langs de Caspergauw en via het Molenspoor. Daarna liep de groep verder over verschillende wandelpaden richting de Tuurdijk en Nachtdijk, om uiteindelijk weer uit te komen bij het dorpshuis. “Langs de route hebben boeren en tuinders zelfs mooie wandelpaden aangelegd”, vertelt Tiny.

Samen ontbijten
Na de heerlijke wandeling in de buitenlucht stond ook dit jaar weer een lekker ontbijt klaar voor de deelnemers, en dat viel goed in de smaak.

‘Top geregeld!’
De deelnemers konden de vroege ochtendwandeling duidelijk waarderen. “Ik kreeg net nog een appje: ‘Was weer top geregeld, dankjewel!’ Dat is toch leuk om te horen.”
Volgend jaar
“Voor de derde editie ga ik weer een andere mooie route uitzoeken, maar we vertrekken natuurlijk opnieuw vanaf ons geliefde dorpshuis.”
Foto: Tiny














