IJSSELSTEIN- De demonstratiemars met leden van voetbalclubs IJFC en VVIJ is rustig verlopen. Veel demonstranten droegen kleding van de voetbalclubs en wapperden met vlaggen waar hun logo op stond. In de achterhoede van de stoet riepen mensen leuzen en werden er enkele rookfakkels afgestoken.
Deelnemers van de mars verzamelden op het parkeerterrein van IJFC. Ongeveer tweehonderd demonstranten hebben zich aangesloten. De stoet demonstranten is begeleid door vrijwilligers in hesjes. Ook de politie was aanwezig. Agenten liepen met de stoet mee en hielden de omgeving van het Stadhuisplein in de gaten. In verband met de vernielingen van afgelopen zaterdag heeft de politie vandaag een man van 20 opgepakt.
Petitie
Naast een boodschap uitdragen had de mars ook een ander doel: het gezamenlijk overhandigen van een petitie aan de burgemeester. De petitie met de titel “Bescherming van sportvoorzieningen tegen herbestemming voor noodopvang” bestaat uit één standpunt: ‘er moet geen noodopvang op veld 2 komen.’ Het document is meer dan 2600 keer ondertekend. Zowel clubleden als andere belangstellenden konden hun handtekening zetten.

Twee groepen
Gelijktijdig aan de protestmars is er ook een demonstratie voor het stadhuis geweest. Enkele deelnemers van de protestmars sloten hierbij aan. Het grootse deel van de groep liep na het overhandigen van de petitie terug naar de parkeerplaats van IJFC.

Foto’s en Video: Thijs Vos














