IJFC tekent bezwaar aan tegen bouw van noodopvang

IJSSELSTEIN – De politie heeft vanochtend drie demonstranten aangehouden die zich hadden vastgeketend aan het hek van een voetbalveld van IJFC. De demonstranten wilden voorkomen dat de bouw van de noodopvang die daar komt, kon beginnen.

Voetbalclub IJFC liet vanochtend weten het niet eens te zijn met de start van de bouwwerkzaamheden. De club stapt daarom naar de rechter.
Er zijn volgens IJFC nog geen duidelijke afspraken vastgelegd over de voorwaarden voor het gebruik van het veld, bijvoorbeeld over de gevolgen voor IJFC en herstelwerkzaamheden. “Wij hebben steeds aangegeven bereid te zijn om in gesprek te blijven, maar vinden het niet verantwoord dat werkzaamheden starten voordat deze afspraken zorgvuldig zijn uitgewerkt en schriftelijk zijn vastgelegd”, schrijft IJFC.
Daarom heeft de club de gemeente gevraagd niet met de werkzaamheden te starten totdat alle afspraken zijn vastgelegd. Omdat de gemeente vandaag wel startte met de bouwwerkzaamheden is IJFC naar de rechter gestapt.

Eerder deze week verstuurde de gemeente een brief naar de inwoners van IJsselstein waarin stond dat de  tijdelijke noodopvang voor vluchtelingen 1 juli opengaat. Als tegenreactie daarop klonken er geluiden om te gaan kamperen op het veld van IJFC. Daar moet de opvang komen te staan. De demonstranten wilden met hun actie de bouw blokkeren.

Gisteren stonden er uit voorzorg twee beveiligers op het voetbalveld. “We staan hier nu met zijn tweeën, maar als er straks 30 man voor ons staat, wordt het wel lastig” zei één van hen.

Van kamperen is het uiteindelijk niet gekomen. Nadat de politie de demonstranten verwijderde, kon de bouw van de noodopvang een uur later dan gepland beginnen.

Heb jij nieuws uit de regio of een tip? Mail ons op redactie@omroeplekstroom.nl.

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Meer nieuws

Actuele video

YouTube player

Rondom Lekstroom

Live op de radio

Podcast

Werken bij de omroep?

Meest gelezen deze week

Vertrokken raadsleden: ‘Opstappen doe je niet zomaar’

LOPIK – De twee raadsleden die Hart voor Lopik verlieten, deden dat pas na een lang proces. Ze voelden zich niet gehoord en onprettig. Dat zegt Françoise Verhoef, fractieleider van VVD-Lopik. “Uiteindelijk vroegen ze mij om een open gesprek, waar ze wilden vertellen waar ze mee zaten. Dat leidde tot

Lees verder »

ik heb een

TIP voor de redactie

Nieuws voortaan ook via onze app?

DOWNLOAD ONZE APP

Wil je als eerste op de hoogte zijn van het nieuws in je regio, download dan onze nieuwsapp.
 Naast het laatste nieuws ook veel andere nuttige zaken.
Luister naar onze radio, bekijk onze video’s en nog veel meer.

Stuur een bericht aan de radiostudio

Ik heb en vraag of verzoek

Ja, ik wil vrijwilliger worden bij omroep Lekstroom

Stuur mij een intake formulier

video
play-sharp-fill