Eindexamens voor veel leerlingen voorbij: “ik denk niet dat ik geslaagd ben”

NIEUWEGEIN/IJSSELSTEIN – Voor een groot deel van de examenleerlingen zijn de eindexamens voorbij en dat betekent: vakantie. In ieder geval tot zij te horen krijgen of ze geslaagd zijn. Dat is op 11 juni. Niet voor alle leerlingen zijn de examens voorbij. Vandaag en morgen zijn de examens Spaans, Turks, Arabisch, Frans, Natuurkunde en Russisch.

Khalid (18), Senne (17) en Emilie (17), die we eerder spraken, zijn klaar. “Ik heb een dubbel gevoel overgehouden. Sommige vakken gingen erg goed, zoals Nederlands. Helaas ging bedrijfseconomie een stuk minder lekker”, aldus Emilie. Senne en Khalid vertellen dat ook hun gevoel per vak verschilt. “Ik weet echt niet of ik geslaagd ben, durf er eigenlijk niks over te zeggen”, vertelt Senne. Emilie staat er iets positiever in: “als ik naar de cijfers kijk die ik voor mijn schoolexamens heb gehaald, weet ik dat ik moet slagen. Het blijft natuurlijk altijd spannend, je weet nooit hoe je het precies gedaan hebt.” “Ik denk helaas niet dat ik geslaagd ben”, vertelt Khalid.

Hoe dan ook gaan de drie leerlingen van het Anna van Rijn College een lange zomer tegemoet.

“Wij vertrekken deze week met onze vriendinnen naar Albufeira, Portugal”, vertellen Emilie en Senne. Albufeira is een populaire vakantie bestemming onder jongeren, en wat de IJsselsteinse meiden daar gaan doen? “Vooral veel zonnen en feesten’’.  “Ik ben alvast begonnen met inpakken maar ga nog even shoppen voor de laatste outfits”, aldus Emilie. Ook Khalid zoekt deze vakantie de zon op: “ik ga lekker een weekje naar Spanje. Daarnaast hoop ik veel met mijn vrienden af te kunnen spreken.”

Op 11 juni horen examenleerlingen in het hele land of ze geslaagd zijn, de herkansingen beginnen 16 juni.

Heb jij nieuws uit de regio of een tip? Mail ons op redactie@omroeplekstroom.nl.

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Meer nieuws

Actuele video

YouTube player

Rondom Lekstroom

Live op de radio

Podcast

Werken bij de omroep?

Meest gelezen deze week

Vertrokken raadsleden: ‘Opstappen doe je niet zomaar’

LOPIK – De twee raadsleden die Hart voor Lopik verlieten, deden dat pas na een lang proces. Ze voelden zich niet gehoord en onprettig. Dat zegt Françoise Verhoef, fractieleider van VVD-Lopik. “Uiteindelijk vroegen ze mij om een open gesprek, waar ze wilden vertellen waar ze mee zaten. Dat leidde tot

Lees verder »

ik heb een

TIP voor de redactie

Nieuws voortaan ook via onze app?

DOWNLOAD ONZE APP

Wil je als eerste op de hoogte zijn van het nieuws in je regio, download dan onze nieuwsapp.
 Naast het laatste nieuws ook veel andere nuttige zaken.
Luister naar onze radio, bekijk onze video’s en nog veel meer.

Stuur een bericht aan de radiostudio

Ik heb en vraag of verzoek

Ja, ik wil vrijwilliger worden bij omroep Lekstroom

Stuur mij een intake formulier

video
play-sharp-fill