Fiets mee met de Dolle Mina’s door de nacht! 

HOUTEN – Komend weekend gaan de Dolle Mina’s massaal in de nacht door de stad Utrecht fietsen. Met lichtjes, borden en shirts willen ze zichtbaarheid en bewustzijn creëren. Vanuit Houten start eerder een groep, die zich bij de Dolle Mina’s in Utrecht aansluit. Iedereen mag meefietsen. 

“Vanuit mijn coachingpraktijk richt ik mij met name op grensoverschrijdend gedrag. Ook wel andere thema’s die gevoelig liggen in de maatschappij”, vertelt Kim van den Broek uit Houten. “Ik schrijf al jaren ministeries en beleidsmakers aan. Om aandacht te vragen voor allerlei vormen van geweld waar geen aandacht voor is. Denk aan huiselijk geweld tussen broertjes en zusjes. Een zwaar onderschat probleem.” 

Dolle Mina’s
Net toen Kim het op wilde geven, “in mijn eentje maak ik toch het verschil niet”, werden de Dolle Mina’s heropgericht. “Dat kwam voor mij precies op het juiste moment. Ineens zit ik bij een ‘sisterhood’, een warm bad, en maken we wél het verschil!” Actie na actie golft over het land. Komende zondag wordt er in alle grote steden een mars tegen Femicide gehouden, maar de avond ervoor is er al een fietstocht door de stad Utrecht. 

Vanuit Houten
De Dolle Mina’s uit Houten gaan samen naar Utrecht fietsen, om dan aan te sluiten bij de tocht door de stad. Kim: “We verzamelen om 22.15 uur op het Rond. Om 23.15 uur sluiten we aan bij de Dolle Mina’s in Utrecht op Utrecht CS. We hopen dat veel mensen zich bij ons aansluiten. Vrouwen én mannen.” Zaterdagmorgen vertelde Kim erover in het radioprogramma Tempus van deze omroep, het gesprek is hier terug te luisteren.

Foto: DolleMina2025Utrecht 

Heb jij nieuws uit de regio of een tip? Mail ons op redactie@omroeplekstroom.nl.

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Meer nieuws

Actuele video

YouTube player

Rondom Lekstroom

Live op de radio

Podcast

Werken bij de omroep?

Meest gelezen deze week

Vertrokken raadsleden: ‘Opstappen doe je niet zomaar’

LOPIK – De twee raadsleden die Hart voor Lopik verlieten, deden dat pas na een lang proces. Ze voelden zich niet gehoord en onprettig. Dat zegt Françoise Verhoef, fractieleider van VVD-Lopik. “Uiteindelijk vroegen ze mij om een open gesprek, waar ze wilden vertellen waar ze mee zaten. Dat leidde tot

Lees verder »

ik heb een

TIP voor de redactie

Nieuws voortaan ook via onze app?

DOWNLOAD ONZE APP

Wil je als eerste op de hoogte zijn van het nieuws in je regio, download dan onze nieuwsapp.
 Naast het laatste nieuws ook veel andere nuttige zaken.
Luister naar onze radio, bekijk onze video’s en nog veel meer.

Stuur een bericht aan de radiostudio

Ik heb en vraag of verzoek

Ja, ik wil vrijwilliger worden bij omroep Lekstroom

Stuur mij een intake formulier

video
play-sharp-fill