HOUTEN – Al langere tijd zijn er problemen met het busvervoer in de regio. Ook in Houten hebben busreizigers last van vertragingen en uitvallende ritten. Een nieuwe dienstregeling moest verbetering brengen, maar volgens inwoners is daar weinig van te merken. Omroep Lekstroom ging de straat op om de stemming te peilen.
Sinds eind vorig jaar hanteert de provincie Utrecht een nieuwe dienstregeling. Volgens veel Houtenaren heeft die nog niet het gewenste effect. Bussen zouden nog steeds uitvallen of niet komen opdagen. Dat zorgt voor frustratie onder busreizigers. “Het busvervoer is erg slecht,” vertelt een inwoner. “Ik sta soms wel twintig minuten te wachten.”
Een andere inwoner zegt nauwelijks verschil te merken. “Ik zie echt nul verbetering. Is die er überhaupt wel?”
Gedeputeerde in uitzending
Komende zaterdag komt gedeputeerde André van Schie in het radioprogramma ‘Daar hou ik u aan’ van deze omroep, van 11.00 tot 12.00 uur, vertellen over de problemen rond het OV en hoe deze op zo kort mogelijke termijn opgelost kunnen worden. Heb je ook een vraag aan de gedeputeerde? Die kun je hier stellen.
Eerder schreef Omroep Lekstroom al dat U-OV-vervoerder Transdev een boete van 1,5 miljoen euro moet betalen wegens het niet nakomen van afspraken. Inmiddels is ook bekend dat vervoerder Keolis een geldboete zal krijgen. Die bedraagt 750.000 euro.
Beeld: Noah Hensema
Video: Fienne Gozens














