Geen bus? Compensatieregeling wordt verlengd

LEKSTROOM REGIO – In plaats van tot en met mei geldt de 100% compensatieregeling tot 12 december. Als de bus of tram niet komt en er binnen een half uur geen alternatief is, krijg je 100% van de ritprijs terug. Abonnementhouders krijgen korting.

Om 11.00 uur komt gedeputeerde André van Schie er meer over vertellen in het radioprogramma ‘Daar hou ik u aan’ van omroep Lekstroom. Dat kun je hier beluisteren. De problemen met Keolis (Lopik) zijn nog niet volledig opgelost. Sinds 5 april wordt een aangepaste dienstregeling gereden met minder busritten, om de dienstregeling betrouwbaarder te maken. Van Schie: “We zien dat dit effect heeft en de rituitval flink is afgenomen tot het niveau van voor de concessiewisseling. Het is echter nog niet op het gewenste niveau.”

Transdev
De rituitval bij Transdev is door de afschaling van de dienstregeling flink verminderd maar blijft te hoog. Eén oorzaak is het tekort aan personeel en het hoge ziekteverzuim. Ook worden ritten die niet rijden niet altijd op tijd afgemeld. Daardoor staan soms vervallen ritten nog wel in reisplanners en op digitale borden bij haltes. Reizigers wachten dan op een bus die niet komt. “Transdev haalt ritten waarvan de avond ervoor bekend is dat ze gaan uitvallen, van tevoren uit de systemen. Zo kunnen reizigers dat eerder zien. Ook werkt Transdev aan diverse, kleinere verbeteringen om de U-OV-reisinformatie betrouwbaarder en actueler te maken.”

Het kan mogelijk tot het einde van het jaar duren voor de problemen helemaal opgelost zijn en de afgesproken dienstregeling weer wordt gereden.

Foto: Busstation Houten

Heb jij nieuws uit de regio of een tip? Mail ons op redactie@omroeplekstroom.nl.

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Meer nieuws

Actuele video

YouTube player

Rondom Lekstroom

Live op de radio

Podcast

Werken bij de omroep?

Meest gelezen deze week

Vertrokken raadsleden: ‘Opstappen doe je niet zomaar’

LOPIK – De twee raadsleden die Hart voor Lopik verlieten, deden dat pas na een lang proces. Ze voelden zich niet gehoord en onprettig. Dat zegt Françoise Verhoef, fractieleider van VVD-Lopik. “Uiteindelijk vroegen ze mij om een open gesprek, waar ze wilden vertellen waar ze mee zaten. Dat leidde tot

Lees verder »

ik heb een

TIP voor de redactie

Nieuws voortaan ook via onze app?

DOWNLOAD ONZE APP

Wil je als eerste op de hoogte zijn van het nieuws in je regio, download dan onze nieuwsapp.
 Naast het laatste nieuws ook veel andere nuttige zaken.
Luister naar onze radio, bekijk onze video’s en nog veel meer.

Stuur een bericht aan de radiostudio

Ik heb en vraag of verzoek

Ja, ik wil vrijwilliger worden bij omroep Lekstroom

Stuur mij een intake formulier

video
play-sharp-fill