Houten – Handbal Houten heeft de tweede wedstrijd van de play-offs tegen Tachos met 30-28 gewonnen. De overwinning was niet voldoende om degradatie uit de Super Handbal League te voorkomen. Door de nederlaag van 33-27 in de eerste wedstrijd moesten de Houtenaren namelijk met minimaal zes doelpunten verschil winnen.
De ploeg begon sterk aan de wedstrijd en zocht direct de aanval. Toch ging het in de afronding regelmatig mis, terwijl Tachos juist wel efficiënt met de kansen omging. In een bloedhete sporthal, zonder airco, lieten de uit Waalwijk meegereisde supporters van Tachos zich nadrukkelijk horen. Bij rust keek Handbal Houten tegen een 13-15 achterstand aan.
Herboren
Na de pauze kwam de thuisploeg echter als herboren uit de kleedkamer. Met meer energie en een aantal snelle doelpunten draaide Handbal Houten de wedstrijd om. De ploeg nam een voorsprong van drie doelpunten en hield die lange tijd vast. Hoewel de overwinning binnen handbereik was, bleek het verschil onvoldoende om de achterstand uit de eerste wedstrijd weg te werken.
In de slotfase liepen de emoties hoog op. Spelers zochten de grenzen op en de spanning was voelbaar in de zaal. Zelfs de speaker moest ingrijpen om de gemoederen tot rust te brengen.
Reactie
Trainer Vladan Mijalkovic baalde vooral van het optreden van zijn ploeg over twee wedstrijden.
“De eerste wedstrijd bij Tachos hebben we niet goed gespeeld. Vandaag wilden we alles geven, maar ook de eerste helft was niet geweldig. Dat is echt jammer,” zei hij na afloop.
“In de tweede helft kregen we energie en maakten we een aantal snelle doelpunten. We kwamen op twee of drie doelpunten verschil, maar dat was alles wat we konden doen. Aan het einde was er minder energie, maakten we verkeerde keuzes en stond de dekking net niet goed genoeg. We hebben deze wedstrijd gewonnen, maar over twee wedstrijden hebben we duidelijk verloren.”
Onduidelijkheid
Door het verlies over twee wedstrijden degradeert Handbal Houten naar de eredivisie. Hoewel veel spelers de club trouw blijven, is het nog onduidelijk of trainer Vladan Mijalkovic volgend seizoen aanblijft.
“Eerlijk gezegd weet ik het nog niet. We hebben al gesprekken gehad en het wordt moeilijk. Maar over een paar dagen, tijdens onze laatste training op donderdag, nemen we een definitieve beslissing.”
Foto: Redactie OmroeplekstroomÂ














