Na kampioen in de zaal en op het veld wint Dames 1 MHCN óók de Silver Cup

NIEUWEGEIN – Het is de kroon op het seizoen van Dames 1 van MHCN. Gisteren pakten ze de winst in de Silver Cup en maakte het team de trilogie compleet. “Wat een wereldseizoen!”

Aan de Silver Cup doen clubs uit de eerste tot en met de vierde klasse mee. Het werkt volgens een knock-outprincipe. Waar Dames 1 vorig jaar strandde in de kwartfinale, plaatste het team zich nu voor de finale. Een bus vol supporters reisde mee naar Dordrecht, waar tweedeklasser Barendrecht haar opwachting maakte. “We hadden goede hoop”, vertelt aanvoerder Iris van Dijk. “Maar ze staan natuurlijk niet voor niets in de finale. We moesten echt knallen. En dat hebben we gedaan.”

Zelf scoorde Van Dijk twee keer in de finale:

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door hockey.nl (@hockeynl)

Promotie
Met een barbecue op de club met veel supporters werd de winst gevierd. Vorig weekend was het ook al feest: toen sleepten de dames het kampioenschap vier wedstrijden voor het einde binnen. Die eerste plek in de Eerste Klasse C betekent promotie naar de overgangsklasse. Dat is het derde niveau in Nederland, onder de promotieklasse en de hoofdklasse.

Die promotie liepen ze vorig jaar op een haar na mis. Het team had evenveel punten als Phoenix en Fletiomare, maar te weinig wedstrijden gewonnen om te promoveren. “We hebben dit jaar heel veel stappen gemaakt”, vertelt Van Dijk. “Iedereen wordt met de week beter.” Ze kijkt met vertrouwen uit naar het nieuwe seizoen. “Ik denk dat we goed mee kunnen draaien daar. We gaan hard trainen om dat ook te laten zien.”

Foto’s: MHCN

Heb jij nieuws uit de regio of een tip? Mail ons op redactie@omroeplekstroom.nl.

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Meer nieuws

Actuele video

YouTube player

Rondom Lekstroom

Live op de radio

Podcast

Werken bij de omroep?

Meest gelezen deze week

Vertrokken raadsleden: ‘Opstappen doe je niet zomaar’

LOPIK – De twee raadsleden die Hart voor Lopik verlieten, deden dat pas na een lang proces. Ze voelden zich niet gehoord en onprettig. Dat zegt Françoise Verhoef, fractieleider van VVD-Lopik. “Uiteindelijk vroegen ze mij om een open gesprek, waar ze wilden vertellen waar ze mee zaten. Dat leidde tot

Lees verder »

ik heb een

TIP voor de redactie

Nieuws voortaan ook via onze app?

DOWNLOAD ONZE APP

Wil je als eerste op de hoogte zijn van het nieuws in je regio, download dan onze nieuwsapp.
 Naast het laatste nieuws ook veel andere nuttige zaken.
Luister naar onze radio, bekijk onze video’s en nog veel meer.

Stuur een bericht aan de radiostudio

Ik heb en vraag of verzoek

Ja, ik wil vrijwilliger worden bij omroep Lekstroom

Stuur mij een intake formulier

video
play-sharp-fill