Vier welzijnsorganisaties in de regio werken nu samen

LEKSTROOM REGIO – Vier welzijnsorganisaties in de regio willen bereiken dat inwoners langer gezond, zelfstanding en verbonden kunnen leven, daarom werken ze nu samen en bundelen ze hun krachten.

Stichting Pulse, Movactor, van Houten&Co en BindkrachtVHL zetten zich in voor het welzijn van de inwoners in de plaatsen in de regio. Eerst deden ze dat los van elkaar, maar sinds een paar maanden dus samen. Dat betekent niet dat de organisaties nu één organisatie vormen. Ze blijven allemaal bestaan met hun eigen identiteit, werkwijze en netwerk, maar ze trekken regionaal samen op.

Het gezamenlijke doel
Het doel is uiteindelijk het welzijn van de inwoners van de regio vergroten. Door de samenwerking kunnen de organisaties extra middelen inzetten om dat doel te bereiken.

Wat de organisaties samen doen
Een voorbeeld van wat de organisaties samen doen is de gezamenlijke bestuurlijke vertegenwoordiging bij de beleids-en inkooptafels. Het scheelt veel tijd. Daarnaast kun je pas aanspraak maken op sommige subsidies bij een bepaalde schaalgrootte. Samen vertegenwoordigen de vier organisaties 220.000 inwoners, per organisatie zijn dat er maar 55.000 – dus daar gaan ze ook op vooruit.

“Met het samen optrekken, vergroten en verdiepen we onze kennis op bepaalde domeinen en delen we kennis”, aldus Gertjan Kaaij, de directeur van van Houten&Co.”Verder kijken we hoe we beter kunnen samenwerken op het gebied van HR, finance, ICT en communicatie zodat we minder kwetsbaar zijn.”

Momenteel overleggen de welzijnsorganisaties over een jongerenprobleem dat opgelost moet worden en zijn alle partijen tevreden over de samenwerking.

Foto: Pexels

Heb jij nieuws uit de regio of een tip? Mail ons op redactie@omroeplekstroom.nl.

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Meer nieuws

Actuele video

YouTube player

Rondom Lekstroom

Live op de radio

Podcast

Werken bij de omroep?

Meest gelezen deze week

Overledene gevonden in park Oudegein 

NIEUWEGEIN – In het water van park Oudegein aan het Parkhout is zaterdagochtend rond 6.00 uur een overleden persoon aangetroffen. Een voorbijganger zag dat en belde meteen de politie. Meerdere hulpdiensten kwamen met spoed ter plaatse.  Omdat niet duidelijk was of de persoon te water overleden was kwamen een ambulance, brandweer en de politie. Ook een traumahelikopter was onderweg, maar later

Lees verder »

ik heb een

TIP voor de redactie

Nieuws voortaan ook via onze app?

DOWNLOAD ONZE APP

Wil je als eerste op de hoogte zijn van het nieuws in je regio, download dan onze nieuwsapp.
 Naast het laatste nieuws ook veel andere nuttige zaken.
Luister naar onze radio, bekijk onze video’s en nog veel meer.

Stuur een bericht aan de radiostudio

Ik heb en vraag of verzoek

Ja, ik wil vrijwilliger worden bij omroep Lekstroom

Stuur mij een intake formulier

video
play-sharp-fill