IJSSELSTEIN – Omdat er nog geen vrouwennetwerk in IJsselstein was, besloot Sanne de Bruijne tijdens Internationale Vrouwendag vorig jaar een panelgesprek te organiseren. Dat werd zo’n groot succes dat bezoekers tijdens de borrel na afloop vroegen of zoiets niet vaker kan. Dus is er nu een Vrouwennetwerk in IJsselstein. Ze komen bij elkaar voor allerlei activiteiten.
Sanne de Bruijne: “Ik ging altijd naar de Feministenmars in Amsterdam, maar vond het eigenlijk jammer dat er niet zoiets in IJsselstein is. Daarom organiseerde ik samen met Jessica ten Haaf een panelgesprek op Internationale Vrouwendag.” Waarnemend burgemeester Agnes Jongerius, wethouder Eveline Schell en Yvonne Hendriks van Buurtgezinnen gingen toen met elkaar in gesprek over waar je als vrouw in jouw positie allemaal tegenaan kunt lopen.
Nieuwsbrief
Ter plaatse werd besloten een maillijst te maken van alle geïnteresseerden en elkaar op de hoogte te houden van wat er allemaal te doen is en ook zelf activiteiten te organiseren. “Met een nieuwsbrief, waar inmiddels tientallen mensen input voor leveren, informeren we elkaar”, vertelt Sanne. “Er komen tussen de tien en veertig vrouwen op een activiteit af, afhankelijk van het onderwerp.”
Versterken en ontmoeten
De activiteiten variëren sterk. “Van iets creatiefs doen tot een boekbespreking, eind deze week. Het gaat tenslotte om méér dan elkaar versterken. Ontmoeting en de verbinding zoeken is minstens zo belangrijk.”
Foto: Initiatiefnemers Vrouwennetwerk IJsselstein














