Wethouder Eveline Schell draagt stokje over: ‘mooiste baan die er is’

IJSSELSTEIN – Nu LDIJ en de VVD een coalitieakkoord gesloten hebben, is ook bekend wie de wethouders worden. Daarbij ontbreekt de naam van Eveline Schell, die de afgelopen zes jaar wethouder voor de VVD was. “Ik ben 47 en nog nieuwsgierig naar een andere uitdaging.”

Voordat ze wethouder werd, zat Eveline Schell in het onderwijs. Toch werd haar portefeuille veel breder, met ook economische zaken en werk en inkomen erbij. Eveline: “Het is wel een hele intensieve baan, maar ook een verschrikkelijk leuke. Het was echt een cadeautje om zo in verbinding met de stad en haar inwoners te staan.”

Staat van dienst
In die verbinding met inwoners, ondernemers, verenigingen, scholen en jeugdzorg maakte wethouder Schell de afgelopen zes jaar verschillende plannen om dingen beter te maken. Beter leerlingenvervoer, nieuwe visie op de binnenstad en bedrijventerreinen, onderwijskansenbeleid, betaalbare jeugdzorg zijn er enkele van. “Ik vond het vooral erg leuk om met zoveel verschillende onderwerpen en mensen te werken. Ik ga al die mensen missen.”

Fijne collega
“Met Eveline verliezen we een enorm verbindende kracht in de stad”, vertelt burgemeester Ester Weststeijn over haar collega-bestuurder. “Als geen ander bouwde zij aan het samen werken en samen bouwen in de stad, zonder zichzelf op de voorgrond te plaatsen. Een goed luisteraar en een fijne collega om mee samen te werken. We nemen met veel respect en dankbaarheid afscheid van haar.” Ook Edwin Tas keert niet terug in het college. Hij wordt namens zijn partij CDA wethouder in Bunnik.

Op dinsdag 16 juni is er tussen 16.00 en 18.30 uur gelegenheid om afscheid te nemen van Eveline en Edwin in het grand-café van het Fulcotheater, Overtoom 3 in IJsselstein.

Foto: Eveline Schell

Heb jij nieuws uit de regio of een tip? Mail ons op redactie@omroeplekstroom.nl.

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Meer nieuws

Actuele video

YouTube player

Rondom Lekstroom

Live op de radio

Podcast

Werken bij de omroep?

Meest gelezen deze week

Vertrokken raadsleden: ‘Opstappen doe je niet zomaar’

LOPIK – De twee raadsleden die Hart voor Lopik verlieten, deden dat pas na een lang proces. Ze voelden zich niet gehoord en onprettig. Dat zegt Françoise Verhoef, fractieleider van VVD-Lopik. “Uiteindelijk vroegen ze mij om een open gesprek, waar ze wilden vertellen waar ze mee zaten. Dat leidde tot

Lees verder »

ik heb een

TIP voor de redactie

Nieuws voortaan ook via onze app?

DOWNLOAD ONZE APP

Wil je als eerste op de hoogte zijn van het nieuws in je regio, download dan onze nieuwsapp.
 Naast het laatste nieuws ook veel andere nuttige zaken.
Luister naar onze radio, bekijk onze video’s en nog veel meer.

Stuur een bericht aan de radiostudio

Ik heb en vraag of verzoek

Ja, ik wil vrijwilliger worden bij omroep Lekstroom

Stuur mij een intake formulier

video
play-sharp-fill