NIEUWEGEIN – Volgende week kunnen bezoekers van Cityplaza eigenaar worden van een ‘verloren pakket’. Van dinsdag 11 maart tot met zondag 16 maart is er in het winkelcentrum een pop-up store met maar liefst 10 ton aan verloren pakketten om uit te kiezen.
Het Franse bedrijf King Colis organiseert deze pop-up en nodigt iedereen uit om op schattenjacht te gaan en verspilling van verloren pakketten tegen te gaan.
Nieuw leven
Elk jaar raken miljoenen online bestelde pakketten om uiteenlopende redenen zoek, vaak omdat de adressen niet kloppen. In het verleden werden deze, na terugbetaling aan de ontvangers, vernietigd door de logistieke transportbedrijven. Sinds een paar jaar koopt King Colis in heel Europa de pakketten op en krijgen ze zo een nieuw leven.
Verrassing
Bezoekers kopen de pakjes blind per gewicht. Ze ontdekken later pas wat er in zit, openen voor aankoop is verboden. “Het blijft altijd leuk en spannend”, vertelt Kilian Denis, CEO en co-founder van King Colis. “Je weet nooit wat je gaat uitpakken. Soms zitten er echte schatten in de pakjes. Zo had een van onze klanten bij het uitpakken ineens een kleine goudstaaf in handen. Een ander trof een tweedehands Rolex aan. Veel mensen wachten trouwens tot ze thuis zijn om te zien wat er in het pakketje zit. Zo maken ze er een leuk unboxing moment van.”
Snelle beslisser
Een bezoekje aan de pop-up store is wel iets voor de snelle beslisser. Bezoekers hebben tien minuten de tijd om een keuze te maken. Iedereen is welkom, minderjarigen moeten door een volwassene begeleid worden. De pop-up store is te vinden in het hart van Cityplaza op de begane grond, tegenover Starbucks.
Foto: aangeleverd