Nieuwegeinse badmeester hit op TikTok

NIEUWEGEIN – Korte filmpjes vanuit zwembad Merwestein zijn sinds enkele maanden een hit op social media-platform TikTok. De man achter de filmpjes is Dustin Bronius alias ‘Badmeester Dustin’.

,,Het idee is ontstaan na een zaalvoetbalwedstrijd van ons badmeesterteam tegen FC The Creators. Dat is een team van influencers. Wij volgden hun filmpjes. Wij hebben allemaal badmeesters met een redelijke voetbalachtergrond en het leek ons leuk om tegen hen te voetballen”, vertelt Dustin. ,,Al snel hadden we contact met coach Roy van Rossum en konden we die wedstrijd gaan spelen.”

Doelgroep
,,Eigenlijk waren we niet heel erg thuis in TikTok”, gaat Dustin verder. ,,TikTok bestaat uit snelle, korte videootjes die heel populair zijn bij de jeugd. Die jeugd is ook onze doelgroep, dus we dachter al snel: via TikTok kunnen we in contact komen met die doelgroep. Zo ontstond het idee om filmpjes te maken vanuit Merwestein.”

Er werd door het team goed gekeken naar andere influencers. ,,Die hadden leuke ideeën die wij dan weer lieten afspelen met ons zwembad als achtergrond”, legt de Nieuwegeinse Dustin uit. ,,Je kunt in een zwembad heel veel opnemen die grappig gevonden worden door kinderen. Al zien we ook vaak dat veel volwassenen het leuk vinden om te volgen.”

Collega’s overhalen
Dustin heeft geen moeite hoeven doen om zijn collega’s over te halen om in de filmpjes mee te spelen. ,,Die vinden het hartstikke leuk! Het kan soms niet gek genoeg. We moeten soms een beetje op de rem trappen. Vaak is het opnemen van het filmpje nog leuker dan het resultaat.”

Gemiddeld worden de filmpjes acht- tot negenduizend keer bekeken. ,,Maar we hebben ook uitschieters gehad die miljoenen keren bekeken zijn”, vertelt Dustin trots.

6000 volgers
,,Een tijdje geleden was er een trend waarin mensen filmpjes maakten over ‘onnodige klusjes op je werk’. Daar deden wij ook aan mee. Dat filmpje heeft goed gescoord”, aldus Dustin. ,,Maar ook een filmpje met kurkjes omdoen was erg populair. We hebben een collega ruim twintig kurkjes omgedaan en in het water laten springen. Dat vinden kinderen blijkbaar toch leuk.”

Inmiddels heeft het TikTok-account van ‘Badmeester Dustin’ meer dan 6000 vaste volgers en dat aantal groeit nog. ,,Ik ben een beetje de hoofdpersoon in de filmpjes”, legt Dustin uit. ,,Ik kom ook het meeste terug op de beelden. Dat is een stukje herkenbaarheid. Daarom zien mensen ook ons altijd met onze werkshirtjes aan in de filmpjes.” Daardoor wordt Dustin steeds vaker herkend. ,,In het zwembad komen soms kinderen naar me toe: jij bent toch… Dat is hartstikke leuk! Ook mijn collega’s worden steeds vaker herkend. Ook op straat worden we soms aangesproken. Dat zijn grappige dingen.”

 

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Meer nieuws

ik heb een

TIP voor de redactie

bel of mail mij gerust als er nog vragen zijn

Nieuws voortaan ook via onze app?

DOWNLOAD ONZE APP

Wil je als eerste op de hoogte zijn van het nieuws in je regio, download dan onze nieuwsapp.
 Naast het laatste nieuws ook veel andere nuttige zaken.
Luister naar onze radio, bekijk onze video’s en nog veel meer.

Stuur een bericht aan de radiostudio

Ik heb en vraag of verzoek

Ja, ik wil vrijwilliger worden bij omroep Lekstroom

Stuur mij een intake formulier

video
play-sharp-fill

ik heb een

TIP voor de redactie

bel of mail mij gerust als er nog vragen zijn